Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] wajcha zmiany biegów - brak sprężynowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] wajcha zmiany biegów - brak sprężynowania

    utek, skuteczność hebli nie sprawdzisz przy 20km/h musisz mieć co najmniej 50-60 km/h , ja u siebie jak zmieniłem kodowanie to miałem okazję sprawdzenia hebli jak jeden gość bez kierunku przyhamował i skręcił w zajazd ,to jak depnąłem na hebel to myślałem że dziewczyna zostawi zęby na desce :diabelski_usmiech

  • #2
    [O2FL] wajcha zmiany biegów - brak sprężynowania

    witam,
    otóż w mojej octavi 2fl 6-biegowej występuje właśnie problem z wajchą zmiany biegów.
    1:
    Po wyrzuceniu biegów wajcha powinna automatycznie i sprężyście wrócić na środek, a nie wraca
    2:
    Prz przesuwaniu wajchy z lewej strony na prawą i odwrotnie mając auto na "luzie" czuć opór a nawet tarcie - mam porównanie z octavią teściów gdzie u nich nic takiego się nie dzieje.
    3:
    z początku, zanim się przyzwyczaiłem, przy zmianie 2 na 3 nagminnie wskakiwała mi 1!

    Dodam, że auto stało ok. 1 roku pod chmurką i miało rozebrany przedni błotnik-i prawdopodobnie też coś tam mogło przyśniedzieć na tej gałce.

    Z tego co zorientował się mój "mechanik" prawdopodobnie jest to część nr.10 z obrazka.
    Czy jest to możliwe że to akurat będzie to?

    Czy jest ktoś ewentualnie w posiadaniu takiej części, jeśli faktycznie ona jest powodem moich kłopotów?


    ]"]Grafika na iFotos.pl

    Komentarz


    • #3
      Element 47 zaciera się w tulejkach 48.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez robekcool
        Element 47 zaciera się w tulejkach 48.
        To będzie ta przyczyna?może ktoś to potwierdzić?

        Komentarz


        • #5
          Rozepnij linki to się dowiesz :idea:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            Ja mam podobny problem ale nic nie stawia oporu. Wręcz przeciwnie-wydaje mi się, że jest za duży luz-dźwignia będąc blisko środka na luzie jakby już nie wracała na środek a "majtając" nią na lewo i prawo z początku jest wyczuwalny około 2-3 cm luz. Co tym razem może być przyczyną (brak jakichś sprężynek)?
            Ktoś ma jakiś pomysł?
            Pozdrawiam.
            P.S.
            Przepraszam, że się wcinam w temat ale nie chciałem zakładać dodatkowego wątku.

            [ Dodano: Czw 02 Paź, 14 21:05 ]
            Zapomniałem dodać-Skoda Octavia 2008r. 1,9 tdi.

            [ Dodano: Pon 06 Paź, 14 17:35 ]
            Rozebrałem tą pokrywę osłaniająca wajchę biegów i moim oczom ukazał się taki obrazek na załączonej fotografii. Zaznaczony element plastikowy wydaje mi się wyrobiony.
            Czy ktoś z Was wie co to jest i gdzie można to coś dostać?
            Pozdrawiam.

            [ Dodano: Pon 06 Paź, 14 17:36 ]
            Sorki, dwa rzazy się wkleiło. Tutaj zbliżenie na tą część.
            Czekam na jakieś info
            Załączone pliki
            Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

            Komentarz


            • #7
              W weekend smarowałem sworzeń kulowy w lewarku. Powiem Ci tyle że to co zaznaczyłeś na fotce generalnie wygląda Ok martwi mnie jedynie ostatnia fotka a mianowicie tan plastik siedzi krzywo w metalowej obudowie (lewa część obszaru który zaznaczyłeś).
              Być może to jest twój problem. Spróbuj może zobaczyć czy ten element nie jest luźny albo coś podobnego.
              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

              Smarowanie zapewnia

              Komentarz


              • #8
                Tak, ten element jest luźny, gdy przekładam wajchę to widać, że on siedzi na metalowej części luźno. Dlatego pytałem cóż to jest i jak to się nazywa oraz gdzie to coś można dostać.
                Myślę, ze to jest powód moich problemów bo wydaje mi się, że tak (luźno) nie powinno być i chciałbym to coś wymienić.
                Pozdrawiam serdecznie i czekam na jakieś info.

                [ Dodano: Wto 07 Paź, 14 20:12 ]
                Acha, zapomniałem zapytać, czy jest to integralna część z wajchą czy też do wymiany?
                Na wszystkich fotkach zaznaczyłem tą samą część tylko tak fotka 2 wyszła, że pod kątem lepiej widać.
                Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                Komentarz


                • #9
                  pawel_breslau, najtaniej będzie kupić używkę z allegro. A czy samą część można kupić to zobacz w Etka online
                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                  Smarowanie zapewnia

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki D2amian.
                    Próbowałem znaleźć na naj etce ale tam widziałem tylko części konkretnie skrzyni. Nie znalazłem żadnych części odnośnie lewarka skrzyni biegów. Poszukam jeszcze jakąś używkę (tak jak pisałeś) na alledrogo.
                    Może jednak jeszcze ktoś będzie miał jakiś pomysł?
                    Pozdrawiam.
                    Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                    Komentarz


                    • #11
                      W pierwszym poście na samej górze masz rysunek z ETKi i tam jest część oznaczona numerem 11 która u ciebie sprawia problemy.
                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                      Smarowanie zapewnia

                      Komentarz


                      • #12
                        To to ja wiem, że ta część mi sprawia problem ale jak to się nazywa i co to jest. Wiem, bo widzę naocznie, że coś z tym elemntem jest coś nie tak :?
                        Dzisiaj się kontaktowałem z serwisem i Pan oświadczył mi, że ta część jest jedną częścią z tą "kulą" z której ten trzpień wychodzi.
                        U mnie jednak jest inaczej-ta "kula" jest metalowa i to z niej wystaje metalowy trzpień, na który jest nałożona plastikowa nakładka-ta która jest na moich fotkach. Z tego wynika, że są dwie szkoły tego rozwiązania.
                        Jeszcze będę się kontaktował z serwisem albo udam się do nich osobiście i pokaże jak krowie na rowie o co mi chodzi.
                        Także walka pozostaje dalej.
                        Pozdrawiam.
                        Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez D2mian
                          W weekend smarowałem sworzeń kulowy w lewarku.
                          D2mian czym smarowałeś...??
                          Mój Szkodnik :-)
                          Pozdrawiam
                          Rafał

                          Komentarz


                          • #14
                            cordoba12, smarem stałym
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam ponownie.
                              Mam pytanie-czy ktoś z Was, szanownych forumowiczów, posiada, może załatwić lub też może mnie skierować gdzie pewną część mogę uzyskać (nawet używkę)?
                              Chodzi mi o tą część która jest nakładana na metalowy trzpień przy lewarku biegów (fotki powyżej).
                              Pozdrawiam serdecznie.
                              Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                              Komentarz


                              • #16
                                pawel_breslau, allegro lub szroty. Jeśli chcesz nówkę to pisz do forumowych sprzedawców na bank pomogą
                                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                Smarowanie zapewnia

                                Komentarz


                                • #17
                                  D2mian dzięki za odzew i info.
                                  Ale którzy to koledzy :?: ops:
                                  Siedzę na forum jakiś czas ale jakoś nie potrzebowałem takiej pomocy do tej pory i nie wiem do kogo się zwrócić.
                                  Nie wiem, aby uniknąć reklamy możesz mi ewentualne dane przesłać na priva?
                                  Z góry podziękował i pozdrawiam.
                                  Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    pawel_breslau, wiadomość na PW
                                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                    Smarowanie zapewnia

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dobra, część już mam, niestety zmuszony byłem zakupić cały lewarek z dobra częścią gdyż samej tej części nie sprzedają.
                                      A teraz rodzi się kolejne pytanie-czy ktoś z Was wymieniał już tą część (lewarek) i jest może jakaś foto relacja z tej czynności.
                                      Szukajka mi nic nie wynalazła a nie chcę nic spie.....lić więc wolę spytać zawczasu.
                                      Pozdrawiam.

                                      [ Dodano: Czw 05 Mar, 15 15:41 ]
                                      Nikt nic???
                                      Naprawdę???
                                      Pozdrawiam.
                                      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez robekcool
                                        Element 47 zaciera się w tulejkach 48.
                                        Odkopuję temat bo dopadł mnie ten problem, po tym jak auto stało nieużywane przez jakieś 4 miesiące. Dopóki autem jeździłem przez 4 lata od nowości wszystko było ok i nigdy nie było kłopotów z pracą lewarka. Auto od grudnia w zasadzie stoi i w weekend jak wsiadłem to w w ogóle nie mogłem przesuwać lewarka lewo-prawo. Biegi wskakują bez żadnego kłopotu. Na początku mogłem wrzucić tylko 1kę lub 2kę bo w ogóle nie mogłem przesunąć lewarka do pozycji środkowej. Po przejechaniu ok 45km jest już względnie ok ale dalej nie jest to samo co było jak auto było na bieżąco używane - ruszając lewarkiem lewo-prawo wyczuwam delikatne tarcie i nie chodzi on super płynnie

                                        Wracając do elementów 47-48. Bez kłopotu można to rozebrać i nasmarować czy trzeba wymienić? Ktoś z tym walczył?

                                        Pozdr.
                                        O2FL Kombi - 1.6TDI 105KM - dom
                                        O3 Kombi - 1.6TDI 110KM - praca

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X